13 Ağustos 2012 Pazartesi

favori filmler vol.1

  
  

  Bayılırım film izlemeyeeeee!Görsel efektleri sebebiyle özellikle sinemada izlenmesi gereken filmler dışında evde film izlemek daha da çok sevdiğim bir aktivitedir.mevsimlerden kışsa bi de,bahtaniyeyi almışsak dizlere,pijamaları çekmişsek,kurulmuşsak sevdicekle koltuğumuza oooof tadından yenmez!Tabi bunun dışında arkadaşlarla düzenlenen sinema geceleri (özellikle hep birlikte korku filmi izleniyosa) ayrı bi eğlencelidir.çerezler,cipsler,patlamış mısırlar alınır bolca,muhabbet eşliğinde film izlemek pek bi tatlıdır.

     Madem hayatımdan bahsediyorum bu blogda,neden en sevdiğim filmleri de paylaşmayayım dedim ve bu postu hazırlamaya karar verdim.niyetim sadece hem kendi izlediklerim,hem de sevdiceğimin geniş arşivinden seçip izlediğim/izlediğimiz filmlerden bahsetmek.utlaka içlerinde sizin de izlediğiniz filmler vardir.izlemediklerinizi de izlemek isterseniz internetten içeriklerine bakın çünkü ben kendi cümlelerimle kısaca bilgi veriyorum sadece.başlayalım bakalım...



Biyografi/Dram-1960'lı yılların kült ikonlarından,genç yaşta ölen Edie Sedgwick'in hem ilham veren hem de acıklı hayat hikayesi.(y.yılı:2006)


Fantastik/Dram-Tim Burton'ın Daniel Wallace'ın aynı adlı romanından uyarlama filmi.En sevdiğim Tim Burton filmi olduğunu ayrıca belirtmek isterim.kocacığımın biz daha sevgiliyken alıp bana hediye ettiği ilk film :) bir baba-oğul ilişkisini anlatıyor.hem acıklı hem eğlenceli.(y.yılı:2003)


Bilimkurgu/Dram-2027 Londra'sında geçiyor film.2027 Londra'sında üreme problemi yaşayan insanlığın dramı anlatılıyor.(y.yılı:2006)


Komedi/Macera:Yine Tim Burton.Müthiş eğlenceli bir film.çocuklarla da izlenebilir fakat şeker çikolata krizlerine girip başınızı ağrıtabilirler.(y.yılı:2005)


Gerilim diyebiliriz :)- Filmimiz bir çizgir oman uyarlaması.Zaten çekimleri de çizgi roman tadında.Oyuncu kadrosu süper,sürükleyici bi film.(y.yılı:2005)


Komedi/Dram/Romantik:Woody Allen'sız olmazdı elbette.hem romantik hem de biraz eski yapmları pek sevmememe rağmen bu filme bayıldım.(y.yılı:1977)


Romantik Komedi:Yine Woody Allen...Film o kadar güzel ki,Paris'i öyle bi gösteriyor ki anında oraya ışınlanmak istedim izlerken.(y.yılı:2011)


Biyografi/Drama:Film Avustralyalı piyanist David Helfgott'un gerçek hayatını anlatıyor.çok etkileyici insanın içine dokunan bir film.(y.yılı:1996)


Biyografi/Dram:Bir tür Konuşma bozukluğundan muzdarip olan İngiltere kralı VI.George'un hayatından bir kesit.(y.yılı:2010)


Gelelim bu akşam izlediğimiz filme.The Raven,Amerikalı yazar/şair Edgar Allan Poe'nun meşhur şiiri.Film adını bu şiirden almış ama şiir üzerine yapılmış bir film değil.Polisiye içerikli bir dönem filmi.şiiri ya da çevirisini okuma fırsatı bulursanız Edgar Allan Poe'nun ruh halini ve delimsekliğini biraz olsun anlayabilirsiniz :)


Şimdilik bu kadar.başlığından da anlayabileceğiniz üzere devamlılığı olacak olan bir posttu bu :)


2 yorum:

Adsız dedi ki...

En tavsiye ettiğin hangisi peki? Birinden başlamak lazım değil mi? :))

Bu arada hoşgeldin blogger alemine. Blogun çok sevimliymiş.:)

Unknown dedi ki...

Hoşbuldum,teşekkürler :) bu filmlerin içindeee Big Fish en güzeli bence.

yorumun için teşekkürler :)