15 Temmuz 2012 Pazar

Şeker Hamurlu Kurabiyelerim

  Geçtiğimiz 1 yıl süresince hem işsizliğin verdiği sıkkınlık ve bıkkınlıkla hem de yeni evli olmanın verdiği hevesle mutfağa verdim kendimi.Yeteneklerimi denemek istedim.Sonuçtan da memnun kaldığımı söyleyebilirim genel olarak ;) Ne yapsam da vaktimi değerlendirsem ne yapsam da birşeyler üretsem diye düşünürken aklıma hem göze hem damağa hitap eden şeker hamurlu kurabiyeler geldi birden.Dedim bi araştırayım bakalım nasıl yapılır malzemeleri neler falan bulduğum tariflerden seçtim bi tanesini düştüm çarşı yollarına malzeme listemle birlikte...Alışverişimi de yaptıktan sonra sıra geldi denemeye.Oldukça eğlenceli olduğunu söyleyebilirim.Elbette ben kendi kendime yapmaya çalıştığım ve tekniklerini çok iyi bilmediğim için hamuru renklendirme kısmında zorlandım biraz.





Tabi ben bunları yaptığım dönemde aklımda blog açma fikri olmadığı için tüm ayrıntıları kare kare fotoğraflamamıştım.Ama benim gibi bu işlere meraklı olanlarınız varsa diye şeker hamuru tarifini nerden bulduğumu paylaşayım sizinle hemen buyrunuz ... Ayşe Yaman butik pasta ve kurabiye yapımı ile ilgili bir çok konuda gerçekten çok başarılı.Yaptıklarını görünce hak vereceksiniz bana.Kendisi gayet güzel anlatmış hamurun yapımını sağolsun tek denemede ideal hamuru hemmen ortaya çıkarıverdim ben de!




Bunlar da kurabiyeye dönüşmüş halleri.Hamurun altındaki kurabiye tarifini şu anda ismini hatırlamadığım başka bir siteden bulmuştum.Tarçınlı-tereyağlı ağızda dağılan oldukça başarılı bir hamur.Onu da tarif defterimden bulup paylaşırım sizinle yakında ;)


6 yorum:

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

valla gayet güzel görünüyorlar ilerleyen günlerde daha da nefis şeyler çıkacağına inanıyorum. aramıza hoşgeldinnn

AsOrTiK dedi ki...

ilk denemeyse gayet başarılı görünüyor. eline sağlık.
ilerleyen zamanlarda neler yapabileceğini kestiremiyorum bile:)) kolaylıklar diliyorum.
sevgilerimle

LeylaK dedi ki...

Çok hoş, benim de 1 kere denemişliğim var,bir daha yapar mıyım bilmem :)

ÇokoPrensin Annesi dedi ki...

Ellerine sağlık,çok güzel görünüyorlar, devamını da bekliyoruz:)

FERİDECO dedi ki...

Çok güzel ve çok başarılı olmuş ancak renk seçimlerini beğenmedim şu aralar gündemden olayı galiba renkler bile etkiliyor beni

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim asortik yorumun beni baya gazladı :)))

Leylanın Kahve Dükkanı ben de daha sadece 1 kere yaptım ikincisi olmadı bakalım ne zaman kısmet olacak?? ;)

ÇokoPrensin annesi,çok teşekkür ettim

FERİDECO haklısın,renklerim biraz uyduruk oldu daha profesyonel malzemeler ve boyalarla renk çeşitliliğini arttırmak lazım.yorumun için sağol.