30 Temmuz 2012 Pazartesi

Mis gibi bi yaz yemeği!

 
     Tam hevesle başlamışken araya giren hayat gaileleri sebebiyle uzak kaldım buralara...Dönüşü de hepimizin sevdiğini düşündüğüm yemek konusuyla yapmaya karar verdim.Yaz geldi mi mideler hafif yiyeceklere yönelir,soğuk yemekler,dolayısıyla zeytinyağlılar daha bi ön plana çıkar.Sizi bilmem ama ben otçul bir insan sayılırım :) çok severim sebze yemeklerini yapmayı da,yemeyi de..Birbirinden güzel sebzelerin arasında da semiz otu favorilerimden biridir.Her ne kadar eşim çok sevmese de hatırım için yiyor sağ olsun yaptığım zaman :)) Geçen gün yaparken fotoğrafladım sizin için.



1 bağ semiz otu için yaklaşık 2 yemek kaşığı (ben az yağlı tercih ediyorum) zeytin yağına 1 orta boy soğan doğrayıp temizlenmiş,yıkanmış ve doğranmış otları tencereye koyup kapağını kapatıp 1-2 dk. hiç su koymadan kısık ateşte pişiriyorum ki otlar biraz yatışsın tencerede.daha sonra üzerine 1/2 çay bardağı kadar pirinç (istenirse pilavlık bulgur da konulabilir) ve küp küp doğranmış 1 orta boy domates doğruyorum(ben bir önceki günden kalan azıcık pilavımı kullandım değerlendirmek için) ocağı min. seviyeye getirdikten sonra yine hiç su koymadan ve karıştırmadan otlar ve pirinçler pişene kadar pişiriyorum.Kapatmadan 1-2 dk önce de tuzunu ekliyorum.


  Semiz otu çok çabuk pişen bir ot olduğu için en geç 15 dk.da hazır oluyor bu yemek.Su koymamamın sebebi semiz otunun çok su salan bir sebze olması.Bir de tadını ve vitaminlerini seyreltmek istemiyorum tabii ki.Yine çok yumuşak oldukları içim karıştırmıyorum servis edene kadar böylece yemek hem bulamaç gibi olmuyor hem de sebze daha diri kalıyor.



  Üzerine biraz yoğurt,yanına da bol limonlu nar ekşili bir mevsim salatası oldu mu tadından yenmiyor yahuuu...


Hiç yorum yok: